Warsztaty

Wybór sprawdzonych warsztatów jest podstawą sukcesu w odbudowie każdego klasyka. Najczęściej korzysta się z następujących specjalistów:

  • Mechanika ogólna
  • Blacharstwo/lakiernictwo
  • Elektryka
  • Chromowanie
  • Tapicerka
  • Opony
  • Części zamienne
  • Naprawa/polerowanie szyb

Pamiętajmy aby wybierać tylko warsztaty mające duże doświadczenie w motoryzacji klasycznej. Dobrze jest mieć zaufany warsztat mechaniczny z doświadczeniem w demontażu i późniejszym uzbrajaniu pojazdu. Pełni on bardzo ważną rolę koordynatora prac renowacyjnych.

Często pojawiają się pytania entuzjastów rozpoczynających swoją przygodę z klasyczną motoryzacją o czas przeprowadzenia kompleksowej renowacji i związanych z nim kosztów. Odpowiedź nie jest prosta. Na pewno będzie długo – minimum kilka do kilkudziesięciu miesięcy i drogo – kilkadziesiąt do kilkuset tysięcy złotych, a czasem nawet Euro. Wszystko zależy od tego jaki pojazd podlega renowacji i w jakim zakresie. Jedno jest pewne – prezentowane w niektórych programach motoryzacyjnych renowacje przeprowadzane w ciągu kilku tygodni są delikatnie mówiąc mało realne do zrealizowania. Dobrą zasadą jest zachowanie jak największej oryginalności – ze względu na wartość samochodu lepszy jest oryginalny, nawet spatynowany lakier niż dużo lepiej prezentujący się na zlotach współczesny o wysokim stopniu połysku.

Dostęp do części zamiennych zapewnia amerykańska firma http://gordonimports.com/ oraz holenderska http://www.amphicar.nu/. Najlepsze, ale też najdroższe są oryginalne części z czasów produkcji Amphicara. Niestety część oferowanych zamienników często bardzo odbiega od oryginałów, czasem tak bardzo, że nie można ich zastosować….